SZIF a Comunica podepsaly smlouvu na propagaci Klasy

05.10.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 5. října (ČTK) - Národní značku kvality potravin Klasa bude ve zbytku letošního roku a po celý příští rok propagovat komunikační agentura Comunica. Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) dnes informoval, že v uplynulých dnech s vítězem od dubna se táhnoucího tendru podepsal rámcovou smlouvu. Maximální cena zakázky činí 310 milionů korun bez DPH, fond však podle svého mluvčího Petra Hlavatého předpokládá, že celkové výdaje na zakázku budou nižší.

"Jedná se o rámcovou smlouvu, na základě které bude agentura pro SZIF po dobu jejího trvání zajišťovat dílčí marketingové aktivity včetně nákupu médií, zajištění spotřebitelských soutěží, PR aktivit a propagace značky v místě prodeje," upřesnil Hlavatý. Vítězná firma podle mluvčího nabídla kombinaci nejnižších cen za jednotlivé dílčí zakázky a kvality strategické a realizační části nabídky.

SZIF loni zrušil původní výběrové řízení kvůli námitkám jednoho z uchazečů a nový tendr vypsal letos v únoru. Prodlevy v letošním tendru fondu zdůvodnil tím, že si musel od uchazečů vyžádat doplňující vysvětlení, když posuzoval, zda splnili všechny zákonné a fondem stanovené požadavky.

O aktuální zakázku se ucházelo pět firem. Vítěz tendru měl původně pro stát vést marketingovou, mediální a PR kampaň ve druhém pololetí letošního roku a po celý příští rok. Fond zakázku na roky 2012 a 2013 poprvé vyhlásil loni v říjnu, výběrové řízení zrušil krátce nato.

"Po zbytek roku 2012 se plánuje předvánoční spotřebitelská soutěž na podporu prodeje kvalitních potravin a související mediální kampaň a akce na podporu v místě prodeje a na předvánočních a vánočních trzích," řekl Hlavatý. Tyto aktivity podle něj fond letos přijdou zhruba na 30 milionů korun. V příštím roce by měla následovat masivní mediální kampaň jejíž součástí má být i cílené vzdělávání veřejnosti o kvalitě potravin. Kvůli letošním průtahům nevyčerpaných 120 milionů korun bude přesunuto do příštího roku.

Národní značku kvality Klasa uděluje ministr zemědělství kvalitním potravinářským a zemědělským výrobkům od roku 2003. Ročně jde na její podporu 160 až 170 milionů korun.

Známku Klasa mělo začátkem února na obalech více než 1350 potravinářských výrobků od 231 výrobců, nejvíce maso a mléčné výrobky. Označení získá zhruba 100 výrobků ročně, ale některé zase ubývají a někteří výrobci ho nechtějí prodlužovat. Loni MZe Klasu podpořilo 168 miliony korun. Komunikační kampaň tehdy vedla společnost McCann Erickson.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK