"Jedná se o rámcovou smlouvu, na základě které bude agentura pro SZIF po dobu jejího trvání zajišťovat dílčí marketingové aktivity včetně nákupu médií, zajištění spotřebitelských soutěží, PR aktivit a propagace značky v místě prodeje," upřesnil Hlavatý. Vítězná firma podle mluvčího nabídla kombinaci nejnižších cen za jednotlivé dílčí zakázky a kvality strategické a realizační části nabídky.
SZIF loni zrušil původní výběrové řízení kvůli námitkám jednoho z uchazečů a nový tendr vypsal letos v únoru. Prodlevy v letošním tendru fondu zdůvodnil tím, že si musel od uchazečů vyžádat doplňující vysvětlení, když posuzoval, zda splnili všechny zákonné a fondem stanovené požadavky.
O aktuální zakázku se ucházelo pět firem. Vítěz tendru měl původně pro stát vést marketingovou, mediální a PR kampaň ve druhém pololetí letošního roku a po celý příští rok. Fond zakázku na roky 2012 a 2013 poprvé vyhlásil loni v říjnu, výběrové řízení zrušil krátce nato.
"Po zbytek roku 2012 se plánuje předvánoční spotřebitelská soutěž na podporu prodeje kvalitních potravin a související mediální kampaň a akce na podporu v místě prodeje a na předvánočních a vánočních trzích," řekl Hlavatý. Tyto aktivity podle něj fond letos přijdou zhruba na 30 milionů korun. V příštím roce by měla následovat masivní mediální kampaň jejíž součástí má být i cílené vzdělávání veřejnosti o kvalitě potravin. Kvůli letošním průtahům nevyčerpaných 120 milionů korun bude přesunuto do příštího roku.
Národní značku kvality Klasa uděluje ministr zemědělství kvalitním potravinářským a zemědělským výrobkům od roku 2003. Ročně jde na její podporu 160 až 170 milionů korun.
Známku Klasa mělo začátkem února na obalech více než 1350 potravinářských výrobků od 231 výrobců, nejvíce maso a mléčné výrobky. Označení získá zhruba 100 výrobků ročně, ale některé zase ubývají a někteří výrobci ho nechtějí prodlužovat. Loni MZe Klasu podpořilo 168 miliony korun. Komunikační kampaň tehdy vedla společnost McCann Erickson.