"Ministerstvo dopravy si je těchto nedostatků vědomo," přiznal úřad v materiálu k jednání vlády. Zároveň prý přijal některá opatření, aby se tyto jevy minimalizovaly. Jde zejména o povinnost oznamovat v jednotlivých fázích přípravy staveb změny vedoucí k navýšení rozpočtu o více než desetinu původního rozpočtu a zákaz zahájit tendry na výběr stavební firmy před získáním stavebního povolení.
Na řešení některých problémů bude ale podle úřadu ještě potřeba počkat. Ke zpřísnění kontroly nad přebíranými stavbami navrhuje úřad změnit podobu ŘSD z nynější státní příspěvkové organizace na státní podnik. Slibuje si od toho větší motivaci zaměstnanců. Ti by ve státní společnosti nemuseli být honorováni podle tabulkových platů, úředníci na nejodpovědnějších pozicích by mohli pracovat za vyšší smluvní platy, čímž by se do ŘSD podařilo přilákat kvalitnější zaměstnance, uvedl dříve šéf ŘSD David Čermák.
Obdobně ministerstvo dopravy reagovalo na výtku NKÚ, že příprava staveb trvá neúměrně dlouho a mnohdy se tyto přípravné práce protáhnou až na desetileté období. Zkrácení doby přípravy by podle úřadu mohla vyřešit změna legislativy. Ministerstvo dopravy v této problematice prosazovalo změnu novely stavebního zákona, která by omezila vypořádání připomínek podaných zájmovými skupinami pouze na územní a nikoliv stavební řízení. Návrh, na kterém úřad spolupracoval s ministerstvem pro místní rozvoj, ale přijat nebyl. O něco úspěšněji si vede návrh na na zkrácení a zjednodušení procesu vyvlastnění pozemků pro stavby ve veřejném zájmu, který prošel prvním čtením v Poslanecké sněmovně.
Uvedená nápravná opatření považuje ministerstvo dopravy za dostatečná. Vládě proto v materiálu navrhuje žádná další nepřijímat. Kromě předražené stavby pražského okruhu NKÚ v poslední době dopravnímu resortu vytýkal například podmínky, za kterých byla v soutěži o dodavatele mýtného systému vybrána rakouská společnost Kapsch, zavedení výkonového mýtného jen na polovině z původně plánovaných zhruba 3000 kilometrů silnic a dálnic v ČR, či za rozdělování dotací na nákup železničních vozidel.