ČD Cargo ale změní model řízení, kdy je předseda představenstva současně generálním ředitelem firmy. Žaluda nyní obě pozice zastává v Českých drahách i v ČD Cargo a stejný souběh funkcí v dceřiné společnosti by byl příliš časově náročný, řekl mluvčí drah Radek Joklík. Bude proto vypsáno výběrové řízení na generálního ředitele a Žaluda po jeho jmenování zůstane předsedou představenstva ČD Cargo. Kdy bude tendr vypsán, bude záviset na rozhodnutí nového představenstva Carga, dodal Joklík.
Nedávným odchodem Slamečky z ČD Cargo vyvrcholily dlouhotrvající spory mezi šéfy nákladní dopravy a mateřských Českých drah. Důvodem byla prý nespokojenost mateřské společnosti s hospodářskými výsledky ČD Cargo, především s hospodářským výhledem pro letošní rok. Výhled, který vedení společnosti představilo koncem září, předpokládá prohloubení ztráty za letošní rok na 233 milionů korun.
ČD Cargo zaměstnává zhruba 9500 lidí. Loni výnosy firmy z nákladní dopravy vzrostly o dvě procenta na 14,3 miliardy korun. Cargo loni snížilo ztrátu z předloňských 853 milionů korun na zhruba 60 milionů korun.