Údaj zahrnuje osobní i komerční vozy. Za devět měsíců se prodej zvýšil o 3,4 procenta na 14,1 milionu.
Minulý měsíc se v Číně konala řada protijaponských demonstrací. Protesty se místy zvrhly v násilí, rabování a zapalování obchodů a vedly k bojkotu japonského zboží. Za protesty stojí spor kolem neobydlených ostrovů, na něž si činí nárok jak Peking, tak Tokio. Podle CAAM tak prodej japonských aut v Číně v blízké době neoživí.
Z bojkotu japonských automobilek těžily korejské a evropské značky. BMW zvýšila v září prodej v Číně o 55 procent a Audi o 20,5 procenta. Jihokorejská Hyundai zaznamenala růst o 15 procent.
Čínská média dnes uvedla, že Čína zřejmě spustí nové kolo pobídek k nákupu aut, jejichž cílem bude podpořit prodej v zemědělských oblastech. Pobídky by mohly být určené pro malé autobusy, osobní vozy s objemem motoru menším než 1,3 litru a nákladní vozy. Pobídky pro nákup aut pro zemědělce Čína zavedla již v roce 2009, skončily však na konci roku 2010, napsala agentura Reuters.
Tempo růstu prodeje aut v Číně se prudce snížilo z 35 procent v roce 2010. Může za to několik faktorů, včetně pomalejšího ekonomického růstu, zhoršení přístupu k úvěrům a omezení ze strany některých místních vlád. Mnoho analytiků očekává, že letos bude procentní tempo růstu prodeje již druhým rokem pouze jednociferné. Růst tak bude nejpomalejší od 90. let minulého století. Loni se prodej osobních aut v zemi zvýšil jen o 5,2 procenta.