Japonský Bridgestone chce být jedničkou na evropskému trhu

10.10.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Düsseldorf 10. října (ČTK) - Japonský výrobce pneumatik Bridgestone se hodlá stát jedničkou na evropskému trhu. Uvedl to šéf společnosti Masaaki Cuja v rozhovoru pro německý list Handelsblatt. Bridgestone je největším producentem pneumatik na světě, v Evropě je však až na druhé příčce za německým konkurentem Continental. Ten působí rovněž v České republice.

"Chceme se stát nejlepším a nejziskovějším výrobcem automobilových pneumatik v Evropě," řekl Cuja. Bridgestone se zatím prosazuje zejména ve Spojených státech a Asii. V USA firma vytváří 42 procent celkových příjmů, zatímco v Evropě je to pouze 14 procent.

Celosvětové tržby společnosti Bridgestone z prodeje pneumatik v loňském roce dosáhly 42 miliard eur (zhruba bilion korun). Continental je čtvrtým největším výrobcem pneumatik na světě s tržbami kolem devíti miliard eur, napsala agentura DPA.

V České republice vlastní Continental otrokovického producenta pneumatik Barum a jičínskou výrobu brzdových posilovačů a válců pro automobily Teves. Jeho divize pro výrobu automobilové elektroniky má v Česku další čtyři továrny.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK