Sedmistupňovou automatickou převodovku používají nejen vozy Škoda, ale i další značky koncernu, tedy Volkswagen, Audi a Seat. Patří mezi nejmodernější převodovky v automobilovém průmyslu. Umožňuje rychlou změnu převodových stupňů bez přerušení záběru. O její výrobě ve Vrchlabí bylo rozhodnuto na jaře 2011, doplnil Baláž. Volkswagen začal první dvouspojkovou převodovku ve velkém vyrábět v roce 2003.
Podle předsedy představenstva Winfrieda Vahlanda budou vrchlabský závod a jeho zaměstnanci rozhodující měrou přispívat k úspěchu značky a celého koncernu. Pracovníky montáže převodovek si Škoda od poloviny letošního roku připravuje v novém tréninkovém centru.
Firma do modernizace vrchlabského závodu investovala zhruba 170 milionů euro (asi 4,25 miliardy Kč). Jen technické vybavení stálo 118 milionů euro (asi 2,95 miliardy Kč), dalších více než půl miliardy korun si vyžádalo tréninkové centrum, logistické zázemí nebo laboratoře, uvedl Baláž.
V souvislosti s náběhem výroby převodovek a ukončením montáže vozů Roomster a Octavia ve Vrchlabí nastane i pohyb tamních zaměstnanců. Podle odborů Kovo má automobilka ve Vrchlabí zrušit asi 200 pracovních míst. Zaměstnanci mohou přejít do závodů v Kvasinách či Mladé Boleslavi nebo odejít s odstupným. Pracovníci mají své rozhodnutí personálnímu oddělení oznámit do 2. listopadu. Škoda Auto na začátku letošního roku po celém světě zaměstnávala rekordních 25.800 lidí a vytvořila 1650 nových pracovních míst.