„Životní pojištění není jen produktem, který chrání pojištěného pro případ nenadálé životní situace. Navíc si klient s jeho pomocí může snížit daňový základ až o 12 000 Kč ročně nebo využít příspěvku od zaměstnavatele,“ upozorňuje na výhody životního pojištění Irena Rohlová, ředitelka úseku podpory prodeje. „Tento příspěvek má zaměstnanec osvobozen od daně z příjmů i od platby sociálního a zdravotního pojištění až do částky 24 000 Kč ročně. Zaměstnavatelé tuto výhodu ale nabízí jen každému čtvrtému dotázanému.“
Čtvrtina mladých lidí ve věku do 29 let ani netuší, že u životního pojištění existuje možnost daňových výhod. Lidé středního věku jsou informováni lépe, finanční gramotnost je vyšší u mužů. Zatímco možnosti snížit si daňový základ vůbec nevyužívá téměř polovina žen, tři z pěti mužů životní pojištění pro daňovou optimalizaci využívají.
Příspěvek zaměstnavatele se netěší takové oblibě. Společnosti ho nabízejí jen čtvrtině populace, ale zdaleka ne všichni nabídku využívají. A tak ho ve skutečnosti využívá jen každá šestá žena a každý pátý muž. Na vině je minimální informovanost ze strany firem o této daňové úspoře a nedostatek volných finančních prostředků potenciálních klientů.
„Klienti si mohou na smlouvu životního pojištění jednorázově doplatit potřebné finanční prostředky a nárokovat si tak plné daňové zvýhodnění. Platby musí být na jejich účet připsány do 31. prosince 2012,“ doplňuje Irena Rohlová.
Kvantitativní výzkum pro Pojišťovnu České spořitelny realizovala v průběhu srpna 2012 společnost Ipsos. Dotazníkového šetření se účastnilo více než 1 000 respondentů ve věku 18 až 60 let.