Opel se hodlá stát druhou nejsilnější značkou na evropském trhu

17.10.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Rüsselsheim 17. října (ČTK) - Německá automobilka Opel hodlá v Evropě díky novým modelům předstihnout amerického konkurenta Ford Motor, a stát se tak druhou nejsilnější značkou na evropském trhu po domácím rivalovi Volkswagen. Uvedl to dnes podle agentury DPA prozatímní šéf Opelu Thomas Sedran.

"Zahájili jsme růstovou ofenzivu. S novými produkty vstupujeme do růstových automobilových segmentů i na nové trhy," řekl Sedran. "Chceme se stát druhou nejsilnější automobilovou značkou v Evropě, a to ziskovým způsobem. Nebudeme si tržní podíl kupovat," dodal.

Opel je součástí největší americké automobilky General Motors. Minulý týden se v médiích objevily zprávy o tom, že GM a její francouzský partner PSA Peugeot Citroën plánují vytvoření společného podniku v Evropě, který by spojil německou značku Opel s automobilovými aktivitami PSA. Sedran dnes nicméně zdůraznil, že Opel zůstane i nadále součástí GM. "Opel je plně integrován do globální struktury GM," dodal.

Podíl značky Opel na evropském automobilovém trhu v září podle sdružení ACEA činil 7,5 procenta. Jedničkou byla značka Volkswagen s podílem 11,9 procenta, za kterou následoval Ford s podílem 8,2 procenta.

Opel se v minulých letech dostal do existenčních problémů a GM chystala jeho prodej. Z toho nakonec sešlo a GM se rozhodla Opel restrukturalizovat vlastními silami. Opel již v rámci restrukturalizace uzavřel továrnu v belgických Antverpách a zrušil 8000 ze 48.000 pracovních míst.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK