Tržby klesly o 15 procent na necelých 18 miliard švédských korun. Šéf podniku Martin Lundstedt upozornil na obtížné vyhlídky a ohlásil plány na přísnou kontrolu nákladů a zvyšování výrobní flexibility.
Tempo poklesu nových zakázek nicméně ve třetím čtvrtletí zpomalilo na deset procent. V prvním pololetí se nové zakázky propadly o 16 procent. Dodávky ve třetím čtvrtletí klesly o 21 procent na necelých 15.000 nákladních automobilů a autobusů, napsala agentura DPA.
Za zpomalením poklesu zakázek podle agentury Reuters stály známky oživení v Brazílii, které zčásti kompenzovaly přetrvávající slabou poptávku v Evropě. Ta je největším trhem společnosti.
Volkswagen dal již dříve najevo, že hodlá posílit spolupráci mezi svou divizí užitkových vozidel, firmou Scania a německým výrobcem nákladních vozů MAN. V tom loni získal většinový podíl.
Volkswagen se tak snaží vytvořit skupinu, která by konkurovala největšímu světovému výrobci nákladních automobilů Daimler. Volkswagen, jehož součástí je Škoda Auto, je největším výrobcem osobních aut v Evropě.