Na internetu se od ledna do září zobrazila reklama v celkové hodnotě kolem 3,6 miliardy korun. To odpovídá více než třetině hodnoty inzerce v tištěných médiích, která meziročně poklesla o 13 procent na zhruba 12 miliard korun.
Cena reklamních spotů v rádiích se za tři čtvrtiny roku snížila na 660 milionů korun, v televizi se pak nepatrně zvýšila na téměř 20 miliard korun. Investice do venkovní reklamy klesly o 6,7 procenta na 2,8 miliardy korun.
Prvenství v objemu reklamních investic si udržela společnost Unilever ČR. Výrobce potravin a spotřebního zboží za tři čtvrtiny letošního roku využil reklamní prostor v hodnotě téměř 1,03 miliardy korun, což je o téměř 60 miliónů korun více než loni.
O necelou třetinu na 719,9 milionu korun naopak klesly inzertní výdaje společnosti Henkel ČR, která se z pohledu mediálních investic zařadila na druhé místo. Třetí největší mediální investice pak uskutečnila společnost L'oréal Česká republika, která podle ceníků utratila za reklamu 704,5 milionu korun, zhruba o pět procent více než loni. Nejvíce, zhruba osminásobně na 405,7 milionu korun pak zvýšila inzertní výdaje Sazka.
Porovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za tři čtvrtiny roku 2011 a 2012 v miliardách korun: media typ leden až září 2011 leden až září 2012 meziroční vývoj v pct. TV 19,989 19,992 0,02 Tisk 13,841 12,032 -13,07 Internet 2,871 3,612 25,8 OOH (venkovní reklama) 2,961 2,762 -6,73 Rádio 0,833 0,661 -20,66
zdroj: Admosphere
Přehled top deseti zadavatelů reklamy za tři čtvrtiny roku 2011 a 2012 v milionech korun: firma 1.1.2011 - 30.9.2011 1.1.2012 - 30.9.2012 Unilever ČR 969,9 1028 Henkel ČR 1 060 719,9 L'oréal Česká republika 670,4 704,5
Procter & Gamble Czech Republic 903,3 678,9
Nestlé Česko 610,8 335,6 Lidl Česká republika 688,5 589,9 Telefónica Czech Republic 586,4 532,1 T-Mobile Czech Republic 628,7 524,8 Mountfield 587,5 438,8 Sazka 49,1 405,7
zdroj: Admosphere