Ministr dopravy Pavel Dobeš kroky Čermáka schvaluje. Na ŘSD podle ministra za bývalého vedení organizace existovaly dlouhodobě neřešené problémy, jejichž odstranění může trvat několik měsíců i rok.
Mezi tyto problémy podle Čermáka patří zejména tendry na opravu a údržbu silnic, které se dříve vypisovaly se zpožděním a stavební firmy tak s pracemi začínaly mnohdy až na závěr stavební sezóny. Nově by se měly tyto zakázky vypisovat i s ročním předstihem jako rámcové zakázky, aby se mohlo začít stavět hned na jaře. Dalšími problémy jsou například vícepráce a špatná kvalita přebíraných staveb.
Hlavní práci by v tom měl sehrát nově vzniklý úsek kontroly kvality přebíraných staveb. Ten podle Čermáka už nalezl například další vady na zvlněném úseku D47 u Ostravy a ty by měly být nově reklamovány. U této stavby bude ŘSD požadovat prodloužení záruční doby na dvoukilometrovou zvlněnou část dálnice na deset let. Standardní záruční lhůta má skončit letos v listopadu a hrozí tak, že by všechny vada nemusely být reklamovány.
Podle dostupných expertíz bobtnání dálnice pokračuje a hned tak se nezastaví, uvedl Čermák. Zhotovitel Eurovia CS tento měsíc začal s opravami dálnice. Problematický úsek je v provozu od prosince 2007.
Severomoravská D47 se začala budovat v roce 2004, nyní se stavba blíží ke konci. Zbývá dobudovat poslední úsek mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.