Čermák: Prioritou ŘSD do budoucna je zpřísnění kontroly staveb

25.10.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 25. října (ČTK) - Šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) David Čermák dnes představil budoucí směřování státní příspěvkové organizace. Ta napřesrok zprovozní zhruba 54 kilometrů nových dálnic a 18,5 kilometru silnic. Nejvýraznější změnou ve fungování ŘSD má být zpřísnění kontrol přebíraných staveb a zrychlení tendrů údržby a oprav silnic, řekl na setkání s novináři Čermák, který je ve funkci ředitele ŘSD pět měsíců.

Ministr dopravy Pavel Dobeš kroky Čermáka schvaluje. Na ŘSD podle ministra za bývalého vedení organizace existovaly dlouhodobě neřešené problémy, jejichž odstranění může trvat několik měsíců i rok.

Mezi tyto problémy podle Čermáka patří zejména tendry na opravu a údržbu silnic, které se dříve vypisovaly se zpožděním a stavební firmy tak s pracemi začínaly mnohdy až na závěr stavební sezóny. Nově by se měly tyto zakázky vypisovat i s ročním předstihem jako rámcové zakázky, aby se mohlo začít stavět hned na jaře. Dalšími problémy jsou například vícepráce a špatná kvalita přebíraných staveb.

Hlavní práci by v tom měl sehrát nově vzniklý úsek kontroly kvality přebíraných staveb. Ten podle Čermáka už nalezl například další vady na zvlněném úseku D47 u Ostravy a ty by měly být nově reklamovány. U této stavby bude ŘSD požadovat prodloužení záruční doby na dvoukilometrovou zvlněnou část dálnice na deset let. Standardní záruční lhůta má skončit letos v listopadu a hrozí tak, že by všechny vada nemusely být reklamovány.

Podle dostupných expertíz bobtnání dálnice pokračuje a hned tak se nezastaví, uvedl Čermák. Zhotovitel Eurovia CS tento měsíc začal s opravami dálnice. Problematický úsek je v provozu od prosince 2007.

Severomoravská D47 se začala budovat v roce 2004, nyní se stavba blíží ke konci. Zbývá dobudovat poslední úsek mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK