Ve třetím kvartále, který byl co do objemu poskytnutých hypoték o něco slabší než předešlé dvě čtvrtletí, byly v České republice poskytnuty úvěry v celkové výši 27,7 miliardy korun. Hypoteční banka společně se svými partnery poskytla za období ledna až září letošního roku více než 16 450 hypotečních úvěrů o celkovém objemu 27,3 mld. Kč.
„Po silných letních měsících si hypoteční trh vybral v září mírně oddychový čas. Za tři uplynulá čtvrtletí je však objem poskytnutých hypoték v letošním roce v ČR na vyšší úrovni ve srovnání s rokem 2011 o 3,2 procenta,“ uvedl Jan Sadil předseda představenstva a generální ředitel Hypoteční banky. „Současné velmi výhodné úrokové sazby a stabilní ceny nemovitostí jsou pro klienty ideálním obdobím k zodpovědnému pořízení vlastního bydlení prostřednictvím hypotečního úvěru,“ dodal. Stabilní ceny nemovitostí v České republice přitom potvrdil i vývoj HB INDEXu, který v uplynulém čtvrtletí vykázal pouze drobný pohyb v řádu jednoho procentního bodu.
Právě v rámci podzimní podpory prodeje hypotečních úvěrů připravila Hypoteční banka novou kampaň nazvanou Australská hypotéka. Princip australské hypotéky je jednoduchý: čím vyšší úvěr si klient sjedná, tím nižší úrokovou sazbu získá, maximálně 0,4 % při hypotečním úvěru ve výši od 3 milionů Kč. Australská hypotéka je postavena vzhůru nohama, jako u protinožců v Austrálii - odtud pochází i inspirace pro její název.
Za úspěchem Hypoteční banky ve třetím čtvrtletí letošního roku však kromě atraktivních produktů stojí i její rozsáhlá externí obchodní síť i síť vlastních poboček. Hypoteční banka si díky odbornosti svých obchodních zástupců i vysoké kvalitě služeb poskytovaných klientům dlouhodobě drží pozici jedničky na hypotečním trhu v České republice, a to jak v nových obchodech, tak i v celkové bilanci hypotečních úvěrů.