Antimonopolní úřad začal cenovou politiku ČD zkoumat od podzimu 2011, v lednu 2012 zahájil řízení. RegioJet v žalobě uvedl, že ÚOHS zatím nedospěl k žádnému návrhu ani nevydal předběžné opatření. Podle firmy prý "neplní úlohu, která mu byla svěřena zákonem, to znamená efektivně zajistit a ochránit férové soutěžní prostředí".
Firma uvedla, že v důsledku nečinnosti ÚOHS se prohlubuje ztráta RegioJetu způsobená chováním ČD ve výši asi deseti milionů měsíčně. Firma také uvedla, že některé své další projekty zmrazila.
Soud firmě nevyhověl. Uvedl mimo jiné, že "žalobce (RegioJet) neprokázal, respektive ani nemohl prokázat dostatečně intenzivní potřebu zatímně upravit poměry hrozící vážnou újmou".
RegioJet začal na trati z Prahy do Ostravy jezdit loni v září. České dráhy tři dny po zahájení provozu RegioJetu koncem téhož měsíce nabídly zvýhodněné jízdné na tratích mezi Prahou a Brnem, Zlínem, Ostravou a Hradcem Králové.
Majitel RegioJetu podnikatel Radim Jančura poté prohlásil, že jeho firma může kvůli cenové politice Českých drah zkrachovat. ÚOHS v říjnu oznámil, že zahajuje šetření případu. Letos v lednu zahájil i správní řízení. Zabývá se možným uplatňování podnákladových cen. České dráhy dlouhodobě tvrdí, že se porušení pravidel hospodářské soutěže nedopouštějí.