Nejvíc předvánočních online nákupů stihnou Češi uskutečnit ještě před třetí adventní nedělí. Narůstá také počet lidí, kteří nakupují dárky na slevových portálech, důvodem je hlavně snaha ušetřit.
"Rok 2012 ovládla na českém internetu jednoznačně móda. Nejprodávanější je tak především oblečení, obuv a módní doplňky. Čeští zákazníci dále často nakupují knihy, bílou techniku, počítače, televizory, telefony, tablety a parfémy," uvedl David Antić z Asociace portálů hromadného nakupování.
Změnou oproti předchozím rokům bude přesun zákazníků na slevové servery. "Kvůli nepříliš optimistické hospodářské situaci lidé hledají způsoby jak ušetřit a nezatížit rodinný rozpočet. Tržby největších slevových portálů proto stále rostou," dodal Michal Hardyn ze slevového srovnávače TopSleva.cz. V předvánočních měsících se tak podle něj tržby ve slevovém segmentu pohybují okolo 300 až 400 milionů korun měsíčně.
"Největší zájem bude stejně jako během loňských Vánoc o zážitkové poukazy a růst bude poptávka po pobytech. Zvýšený zájem bude oproti loňsku také o módu," očekává ředitel vyhledávače slev Skrz.cz Petr Kováčik.
Letošní Vánoce budou podle obchodníků ve znamení tabletů a elektronických čteček. Ke slovu se pod stromečkem dostanou také chytré televize, hračky, smartphony nebo knihy. Vyplynulo to z ankety ČTK mezi obchodníky.