Čtvrtletní zisk Anheuser-Busch InBev stoupl, zůstal pod odhady

31.10.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brusel 31. října (ČTK) - Zisk největšího světového výrobce piva Anheuser-Busch InBev ve třetím čtvrletí stoupl, zůstal ale pod očekáváním. Tržby americké součásti Anheuser-Busch se snížily, sdělila dnes společnost, která ovládá značky jako Stella Artois, Beck nebo Budweiser.

Provozní zisk skupiny po odečtení akvizic a odprodejů stoupl meziročně o 10,6 procenta na 3,98 miliardy dolarů (76,8 miliardy Kč). Analytici podle agentury Reuters čekali výsledek kolem 4,1 miliardy dolarů.

Zisk skupiny v západní Evropě se zvýšil o 9,7 procenta, odbyt zde ale klesl. Společnost přitom zvýšila podíl značek Beck a Hasseröder na německém trhu.

V Severní Americe, která je největším trhem skupiny, se tržby snížily o 0,4 procenta a prodej vlajkové značky Budweiser klesl o sedm procent. Díky uvádění nových prémiových značek jako Bud Light Platinum se ale na tomto trhu zvýšil podíl produktů Bud Light.

V Brazílii, která je druhým největším trhem společnosti, se podíl skupiny proti loňsku snížil. Podle společnosti to byl důsledek zvýšení cen.

Anheuser-Busch InBev vznikl v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal amerického konkurenta Anheuser-Busch za 52 miliard dolarů. Skupina v roce 2009 prodala Pivovary Staropramen a další aktivity ve východní Evropě firmě CVC Capital Partners, od které je letos získala severoamerická pivovarská skupina Molson Coors Brewing Company.

Anheuser-Busch vede řadu právních sporů s českobudějovickým Budvarem. Oba pivovary bojují již více než sto let o značku Budweiser a její různé obměny.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK