Škodovka začne od ledna provádět servis a údržbu vozů MHD v Plzni

01.11.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Plzeň 1. listopadu (ČTK) - Škoda Transportation začne od ledna provádět kompletní servis a údržbu všech zhruba 350 vozidel Plzeňských městských dopravních podniků. Převezme jeho 240 zaměstnanců. Do konce roku 2013 vybuduje ve svém areálu vozovnu pro vozy MHD; stavba už začala. ČTK to řekl Josef Bernard, generální ředitel plzeňských strojíren, které se budou podle smlouvy s městem starat o vozový park po dobu 30 let. Kontrakt na údržbu a stavbu depa je za 12 miliard Kč.

Nová vozovna vznikne ve Škodovce na místě a v okolí bývalé výrobní haly "lokomotivka". "Odstranili jsme plášť, střechu a vyčistili jsme ji. Zůstala podlaha a sloupy, dále se využije administrativní část. Chceme vše zastřešit do začátku tuhé zimy," uvedl Bernard.

Technická základna, tedy továrna na opravy vozidel MHD, vznikne na 12 hektarech, z čehož přes 4,5 ha bude zastřešeno a vybaveno technologiemi. Budova pro vozy MHD bude o tři měsíce dříve, než letos v květnu sdružení čtyř firem kolem Škody Transportation městu slíbilo. "V mezidobí přebíráme lidi a část podniku a od 1. ledna začínáme s výkonem servisu v prostorách dopravních podniků, za něž budeme platit nájem," uvedl Bernard.

Od ledna přebere Škoda Transportation všech dohodnutých 240 lidí, kteří dosud zajišťují servis zhruba 350 autobusů, trolejbusů a tramvají. "Nyní začnou oficiální projednávání," dodal. Škodovka podle smlouvy s městem dva roky nikoho nepropustí a i poté se budou podle Bernarda počty pracovníků snižovat pouze přirozenými odchody.

Město chtělo, aby od ledna 2013 po dobu 30 let prováděl úplný servis všech vozidel externí dodavatel. Spočítalo si, že kdyby postavilo depo a provádělo servis 30 let samo, stálo by ho to 14 miliard Kč. "My jsme dali nabídku těsně pod 12 miliardami Kč. Šetříme na vlastní stavbě i na servisu po miliardě korun," uvedl Bernard.

Plzeň bude platit 240 milionů Kč ročně za servis, dále bude hradit splátky za stavbu depa. Autobusové a trolejbusové depo v centru je v havarijním stavu a vozy se tam nevejdou.

Škoda Transportation nabídla Plzni možnost zkrácení servisu na deset let a převedení nového depa na město už v roce 2017 bez nároku na další finanční kompenzace. "Je to možné, například, kdyby někdo dovodil nějaké riziko z toho, že budova není v jejich majetku," řekl Bernard. Jinak bude nové depo 30 let škodováckou fabrikou, kde může podle smlouvy "probíhat výroba a opravy pouze ve prospěch PMDP". Pokud by tam Škodovka chtěla dělat něco jiného, musí mít souhlas města. "Určitě bychom se domluvili, protože zájmem Plzně je zaměstnávat tam co nejvíce lidí; externí kapacity tam rozhodně budeme chtít využít," dodal ředitel.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK