Největší změnou proti loňsku je příchod dopravce Leo Express na trať mezi Prahou a Ostravskem. K nynějším 17 spojům Českých drah a dalším devíti vlakům konkurenčního RegioJetu přibude osm spojení nového dopravce. V nejvíce exponovaných časech, například krátce po čtvrté hodině odpolední, budou na trať z pražského Hlavního nádraží vyjíždět hned čtyři vlaky od všech dopravců v rozmezí 20 minut.
Další novinkou je vstup britské Arrivy na trať mezi Benešovem u Prahy, Prahou a Kralupy nad Vltavou. Arriva plánuje denně na trase dvacítku spojů. Od druhého dubna přibude pravidelné spojení dopravní odnože Klubu železničních cestovatelů - KŽD doprava, která se specializuje na nostalgické jízdy historickými vozidly. Mezi centrem Prahy a Čakovicemi plánuje jezdit patnáctkrát za den.
Zatím nevyužívanou dopravní kapacitu si u správce kolejí objednal i Leo Express, který by rád s jedním ze svých vlaků nekončil v Praze a zajížděl až do Chomutova. I v tomto případě dopravce neočekává zahájení provozu letos. Vlak s názvem "Švýcarská kvalita", jak si nechal svoje spojení u SŽDC registrovat majitel Leo Expressu Leoš Novotný, tak do Chomutova patrně přijede nejdříve v průběhu jara příštího roku.