"Podle našich informací to v Turecku vypadá nadějně, dali jsme nejlepší cenovou nabídku," uvedl. Podle Bernarda Škodovka vyhoví tlaku, aby část zakázky vyráběla místní firma, které předá podíl dodávky. "V Izraeli jde o městskou jednotku s vyšší rychlostí. Nabízíme tam odvozeninu naší pražské tramvaje 15T ForCity," uvedl Bernard.
V Rusku běží tendr na dodávku elektrických vlaků pro vnější okruh Moskvy, kde by šlo o desítky souprav pro firmu Aeroexpres. Rozhodnutí by mělo padnout na přelomu roku. Škodovka nabízí modifikované až šestivozové dvoupodlažní jednotky City Elefant pro široký rozchod. Podle Bernarda jde o úspěšný exportní produkt, jehož odvozeniny už skupina dodala do Litvy, na Ukrajinu a Slovensko.
"V Číně nyní dokunčujeme jednání s velkým místním výrobcem dopravních prostředků, s nímž bychom se chtěli dohodnout na úzké spolupráci na výrobě a rozvoji naší tramvaje ForCity. Technologii bychom transferovali do Číny. Jednání by měla být ukončená v nejbližších dnech," uvedl Bernard.
Škodovka chce také navázat na úspěch, který mělo podle Bernarda dubnové předvedení tramvaje ForCity v německé Saské Kamenici (Chemnitzu). "Komunikujeme s řadou měst v Německu o možnostech dodávek," dodal.
Z letošních zakázek si firma cení kontraktu na dodávku 31 tramvají do Miškolce, což je největší tramvajová zakázka od roku 2004 v Maďarsku. Škoda pro něj vyvíjí nový typ stoprocentně nízkopodlažní tramvaje vycházející ze současných dvou nabízených modelů. Firma dále dodává 26 tramvají do Rigy, šest z nich jsou nejdelší, co kdy firma vyrobila.
Úspěchem je také dodávka metra pro Petrohrad, kde firma založila společný podnik s Vagonmašem; pro město vyvíjela tři roky vhodný prototyp. Škoda Transportation zajistila kompletní vývoj soupravy. Část komponentů, jako například elektrovýzbroj a řízení jednotky bude vyráběna v Plzni, ale výroba bude zajišťována v Petrohradě. Zatím jde o devět souprav po šesti vagonech za necelé dvě miliardy korun. Vedení města plánuje další tendry na rozšíření dodávek až na 39 souprav a Škoda doufá, že uspěje.