"Končíme výběrová řízení a do poloviny příštího roku bude celá výrobní technologie v Olmě instalována. Poté začneme vyrábět několik nových mléčných výrobků, které jsou zatím velkým tajemstvím, protože trh je velmi konkurenční. Bude to ale zcela něco jiného, než jsme dosud vyráběli," řekla dnes ČTK generální ředitelka Olmy Simona Sokolová.
Olma se řadí mezi významné tuzemské výrobce mlékárenských výrobků. Mezi hlavní odběratele olomoucké mlékárny patří obchodní řetězce. Rozhodující součástí prodejního sortimentu Olmy u většiny významných odběratelů v Česku, Slovensku, Polsku a Maďarsku jsou čerstvé mléko, čerstvé smetany, kysané výrobky a jogurty.
Loni Olma zvýšila čistý zisk na 56 milionů korun z předloňských 27,3 milionu korun. Tržby firmě meziročně stouply o 1,8 procenta na 2,89 miliardy korun. Vedení podniku považuje loňský rok podle zisku za vůbec nejlepší v historii.
Skupina Agrofert Holding ovládla mlékárnu Olma na začátku roku 2009, kdy kapitálově vstoupila do společnosti Milkagro, která byla majoritním vlastníkem Olmy. Propojení Agrofert Holdingu a mlékárenských společností tehdy povolily antimonopolní úřady v Česku a okolních zemích. Agrofert musel požádat o souhlas s fúzí i v zahraničí, protože tam působí, stejně jako Olma. Díky spojení Agrofert získal všechny obory potřebné v mlékárenství.