"Musíme být efektivnější. Budeme muset vystačit s nižším počtem zaměstnanců," uvedl Girsky. Již letos podle agentury DPA počet zaměstnanců Opelu klesne o 2800 osob na zhruba 37.400 lidí. Rozsah dalšího propouštění však zůstává nejistý, protože Opel ještě stále jedná se závodní radou a odbory.
Opel se v uplynulých letech dostal do existenčních problémů a GM chystala jeho prodej. Z toho nakonec sešlo a GM se rozhodla Opel restrukturalizovat vlastními silami. Opel již v rámci restrukturalizace uzavřel továrnu v belgických Antverpách a zrušil 8000 pracovních míst.
Generální ředitel automobilky Ford Alan Mulally dnes uvedl, že firma by mohla zavřít další továrny a propustit další zaměstnance v Evropě, pokud bude mít dluhová krize v eurozóně i nadále negativní dopady na situaci v automobilovém průmyslu.
Ford již dříve představil plány na uzavření tří evropských továren a zrušení více než 6000 pracovních míst. To odpovídá zhruba 13 procentům evropské pracovní síly automobilky. Firma chce v rámci restrukturalizace snížit svou výrobní kapacitu v Evropě o 18 procent, tedy o 355.000 vozů ročně.
Situace na evropských trzích podle šéfa Fordu zůstává "velmi vrtkavá". "Nevíme, zda se evropská ekonomika stabilizuje, protože pokračuje v poklesu," řekl Mulally. Firma podle něj bude nadále sledovat situaci v Evropě, aby posoudila, zda budou zapotřebí nová úsporná opatření.