"Navzdory zvýšení našich konsolidovaných tržeb ovlivněných především vyšším vývozem jiným společnostem v rámci skupiny PMI, zůstává náš domácí odbyt v České republice a na Slovensku i nadále pod tlakem. Je to z důvodů nižšího celkového objemu trhů cigaret a přechodu spotřebitelů na cigarety v levném cenovém segmentu v obou zemích, a také na jemně řezaný tabák pro ruční výrobu cigaret s nižším daňovým zatížením v České republice," uvedl generální ředitel András Tövisi.
Objem domácího odbytu klesl za devět měsíců o osm procent a tuzemské čisté tržby se snížily o 3,6 procenta. Důvodem byla reakce zákazníků na zvýšení cen kvůli vyšší spotřební dani. Objem prodejů klesl o 306 milionů Kč, ale byl částečně eliminovaný příznivým cenovým vývojem ve výši 153 milionů Kč.
Tržby společnosti Philip Morris Slovakia bez spotřební daně a DPH se od ledna do září snížily o jedno procento, a to zejména v důsledku nižšího objemu prodejů a míry zastoupení jednotlivých značek v prodejích ve výši 4,3 milionů eur, které byly způsobené především poklesem celkového trhu. Pokles čistých tržeb byl částečně eliminován příznivým vývojem cen ve výši 3,7 milionů eur. Odbyt na Slovensku klesl o 6,5 procenta.
Podle interních odhadů společnosti poklesl celkový trh cigaret v České republice za devět měsíců roku o 3,6 procenta na 15,2 miliardy kusů. Podle maloobchodního průzkumu agentury ACNielsen Czech Republic se tržní podíl společnosti snížil o 1,4 procentního bodu na 50,8 procenta. Na Slovensku klesl celkový trh cigaret o 7,9 procenta na 5,2 miliardy kusů. Tržní podíl firmy se zvýšil o 1,1 procentního bodu na 50,8 procenta.
Tržby z vývozu se zvýšily o 29,0 procenta. Při vyloučení příznivého vlivu měnového kurzu pak rostly o 16,9 procenta.
Philip Morris vyrábí značky cigaret Marlboro, L&M, Red & White, Philip Morris, Petra a Sparta ve více než 50 variantách v různých cenových úrovních. Philip Morris ČR je společností ve skupině Philip Morris International a vlastní 99 procentní obchodní podíl v dceřiné společnosti Philip Morris Slovakia.