Nemáte na Ferrari? Kupte si trenky

09.11.2012 | , Finance.cz
MAKRODATA A EU


perex-img Zdroj: Finance.cz

Ferrari hlásí zvýšení prodeje a zisků. Kdo nemá na auto za 7 miliónů korun, může si koupit alespoň kšiltovku nebo trenky s logem Ferrari, ale i tak to pro vaši peněženku bude znamenat velké zemětřesení. Ovšem úplně nejlepší jsou Číňané. Ti začali vyrábět zlaté vizitky. Vyhnou se tak úplatkům. PÁTEČNÍ GLOSA

Ferrari zveřejnilo své hospodářské výsledky za prvních šest měsíců letošního roku. Prodej aut značky Ferrari vzrostl oproti minulému roku o 7,4 procent. Čistý zisk tak zatím v roce 2012 dosáhl 100,8 miliónů eur. Největší zájem je o model Californie 30, který se vyznačuje nižší váhou o 30 kilogramů a zvýšením výkonu o 30 koní. Ve Spojených státech vzrostl prodej Ferrari o 17 procent, celkem se v USA prodalo 851 kousků. Rekordní zájem o Ferrari zaznamenala firma také ve Velké Británii, Německu, Švýcarsku a dokonce i v Číně, kde vzrostl prodej o 10 procent.

Společnost Ferrari si pochvaluje i zisky plynoucí z jejich internetového obchodu, ty vzrostly o 23 procent. Navštívila jsem tento obchod a musím říci, že také plánuji nákup. Tedy nejprve jsem zde svému muži chtěla koupit takovou koženou bundičku. Byla jsem nadšená z ceny – 1390 korun. Pak jsem ale zjistila, že ceny nejsou v korunách, ale v eurech, tudíž ta bundička stojí 35 tisíc korun. Rozhodla jsem se tedy pro kšiltovku, červenou s černým koníkem vepředu - jenom 40 eur. Nekupte to. Moje matka mi slíbila, že mi půjčí.

Na Facebooku má Ferrari skoro 10 miliónů přátel a charismatický prezident Ferrari Luca di Montezemolo ve svém asertivním projevu na firemním večírku v Říme řekl: „Naše společnost, náš svět stojí na vrcholu naši finanční výkonnosti. Nabízíme naše auta klientům po celém světě a nic nás nezastaví.“ Společnost Ferrari počítala s padesáti kusy pro Českou republiku na rok 2012. Ty zmizely během jednoho dne. Zkrátka 50 lidí si v České republice koupilo Ferrari F12 Berlinetta za 7 miliónů korun – maximální rychlost 340 kilometrů, což se všem řidičům červených hřebců bude na českých silnicích „určitě hodit“.

Ferrari má v ekonomické krizi velký smysl – dokáže utěšit. To, že se zvýší prodej rtěnek nebo parfémů po jakékoli přírodní katastrofě je dobře známo. Zkrátka lidé hledají způsob jakým zahnat stres a příjemně se politovat. Ferrari hraje stejnou roli jako rtěnka. Čím hůř na tom bude svět, tím víc bude prodaných kusů Ferrari. Je to děsivé. Dobrá zpráva je to maximálně pro Montezemola, který si díky vysokým ziskům může pořídit další námořní obleky - to je jeho nejoblíbenější módní styl.

Na konec ještě zajímavost z Číny. V Číně se rozhodli razantně bojovat proti úplatkům naprosto originálním způsobem – vyrábí zlaté vizitky. Zkrátka, když potřebuje nějaký Číňan popohnat na úřadě stavební povolení, nedá úředníkovi obálku s penězi, protože to je nevhodné, ale daruje mu například pět svých zlatých vizitek. Úředník vizitky roztaví, zlato prodá a koupí se golfové hole. Kolik vizitek by člověk potřeboval, aby si mohl koupit červené Ferrari, zatím spočítáno nemám. Ale pracuji na tom.

Autor článku

Eva Tomková  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: MAKRODATA A EU