Nedostatky na celkem pěti mostech odhalil audit německých expertů, které si zadalo ještě bývalé vedení ŘSD. Šetření zjistilo, že za vzniklé potíže mohou chyby v projektu, kdy byla ocel umístěna do nevhodného prostředí, ve kterém je vystavená působení vody a posypové soli stékající z vozovky, uvedla Pošvářová. Němečtí experti ale nehodnotili, kdo za současný stav nese odpovědnost.
ŘSD se nyní chce se zhotoviteli dohodnout na uznání reklamací a opravách na jejich náklady. Pokud jednání k tomuto řešení nepovedou, podá žaloby.
Důvodem, proč si ŘSD posudky na kvalitu mostů objednalo v Německu, je podle Pošvářové to, že v Česku nejsou experti v oboru ocelových konstrukcí, které by bylo možné považovat za nezávislé. Lidé, kteří v této oblasti v Česku působí, mají příliš blízko ke stavebním společnostem, dodala šéfka úseku kontroly kvality staveb.
Problémy s mosty se vyskytly na úseku dálnice D47, která je známá především tím, že se její povrch krátce po uvedení do provozu v roce 2008 začal vlnit. K tomuto problému manažer kvality ŘSD Miroslav Wagner řekl, že záruční doba, během které může ŘSD vady na tomto úseku reklamovat, končí 30. listopadu. Podle něj ale nepřichází v úvahu, že by stát tuto lhůtu promeškal. Všechny známé vady, kterých je na tomto úseku dálnice přes tisícovku, ŘSD již písemně reklamovalo.
Spor o vady na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice v Ostravě vypukl loni, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést kontrolní vrty. Podle ŘSD zhotovitel, společnost Eurovia, nedodržel domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia to odmítá. Kvůli poškozování dobrého jména společnosti podala na ŘSD žalobu.