"Nyní se zkoumá, zda všichni uchazeči splňují požadovaná kritéria," uvedla Krejčí. Po tomto kroku letiště úspěšné uchazeče vyzve, aby předložili závazné nabídky včetně požadované ceny. Kompletní nabídky by společnost chtěla mít pohromadě do konce roku. Vítěz výběrového řízení by měl s opravou vzletové dráhy začít v polovině května příštího roku.
Letiště renovaci ranveje plánovalo rozdělit na tři tříměsíční období s tím, že poslední etapa by začala na jaře roku 2014. Nyní podle letiště přichází v úvahu možnost, že by se druhá a třetí fáze oprav stihly během příštího roku.
Hlavní vzletová dráha je v provozu od roku 1963. Kvůli špatnému technickému stavu se ale protahovaly pravidelné jarní a podzimní odstávky na její údržbu a opravu. Po generální rekonstrukci by měly trvat pouze tři až pět dní. Pražské letiště se dráhový systém snaží rozšířit o další ranvej - takzvanou paralelní dráhu. Ta by měla sloužit především pro přistání ze směru od Nebušic, zatímco z nynější hlavní ranveje by měla letadla většinou pouze startovat, a to směrem na Jeneč.