Pilotům ČSA se tak v příštím roce zkrátí délka garantovaného volna ze 120 dnů za rok na 103. Prodloužení pracovní doby je podle Fialy reakcí na současný stav firmy, která od roku 2008 nebyla v zisku a také letos počítá se ztrátovým hospodařením. V současnosti ČSA zaměstnávají zhruba 250 dopravních pilotů.
Na garantovaných 103 dní volna ročně mají podle zákoníku práce nárok zaměstnanci, kteří pracují osm hodin denně pět dní v týdnu, vysvětlil Fiala. Piloti ale běžně pracují i 12 hodin denně. Podle šéfa odborářů je ale okleštění volna pro piloty výhodnější než krácení mezd, které hrozilo.
Změnou k lepšímu pro piloty je v aktuální kolektivní dohodě opětovné zavedení seniority, kterou společnost zrušila jako reakci na stávky pilotů z konce roku 2011, kdy se piloti bránili porti převedení letadel ATR z ČSA do charterového dopravce Holidays Czech Airlines. Seniorita zaručuje, že v případě propouštění budou přednostně odcházet noví zaměstnanci dopravce a naopak pracovní místa služebně nejstarších zůstanou zachována.
Kolektivní smlouvu pro příští rok chce vedení ČSA podepsat v nejbližších dnech. Aerolinky loni hospodařily se ztrátou 241 milionů korun před zdaněním. V roce 2010 vykázaly hrubý zisk 76 milionů korun, v němž ale byly započteny tržby z prodeje dlouhodobého majetku za téměř 2,7 miliardy korun. V roce 2009 měly ČSA ztrátu 3,7 miliardy korun.