Po druhém z uchazečů, jímž je společnost RegioJet, komise chce opravu drobné chyby, která vznikla při zaokrouhlování, uvedl Radim Jančura, majitel Student Agency, pod níž železniční dopravce RegioJet spadá. Nejde prý o nic kritického. V tabulce rozkladu provozních nákladů podle cen energií, mezd zaměstnanců a dalších ukazatelů, totiž byla hodnota nákladů na ujetý kilometr vyčíslena na dvě desetinná místa a na jiném místě na tři desetinná místa. Chyba způsobila rozdíl v řádu korun, dodal Jančura s tím, že další požadavky vůči provozovateli hodnotící komise neměla.
Za závažný problém nepovažuje požadavek na doplnění dokumentace ani Richter. Podle něj Arriva do nabídky uvedla všechny požadované informace a nyní jen doplňuje detaily, které ani nebyly součástí zadávací dokumentace. Ta například neřešila, kolik drážních vozidel má uchazeč mít jako provozní a kolik dalších vlaků má tvořit zálohu. Nyní ale komisi tento údaj zajímá, uvedl Richter.
Se záložními vozidly nicméně počítají oba dopravci, kteří se o zakázku ucházejí. Nový dopravce vzešlý z výběrového řízení by podle představ ministerstva měl začít s provozem na trati na konci roku 2014. Původně zájem o provozování linky oznámily například České dráhy, které se ale nakonec do tendru nepřihlásily, protože si nedokázaly zajistit požadovaná vozidla. Nabídku proti původním plánům nepodaly ani Veolia transport, Leo Express a Abellio vlastněné nizozemskými dráhami Nederlandse Spoorwegen.
Podmínkami soutěže ministerstva dopravy se na návrh Českých drah zabývá antimonopolní úřad (ÚOHS). Dráhy si u něj stěžovaly na údajně diskriminující podmínky a narušování jednotného síťového charakteru české železnice. Podle nich hrozí, že nově vstupující soukromé firmy si nebudou navzájem uznávat jízdní doklady. To by podle ČD cestujícím komplikovalo přestupování mezi jednotlivými linkami, které by v budoucnu obsluhovali různí dopravci. Do vyřešení této stížnosti ÚHOS zakázal ministerstvu dopravy s vítězem výběrového řízení uzavřít smlouvu o provozu.