Podle Šebeni vzrostly dráze za poslední rok náklady zhruba o půl miliardy korun. Růst cen vstupů chce firma řešit vedle zvýšení jízdného jednáním s objednateli služeb.
Dráhy rozšíří expresní spoje mezi Prahou a Brnem, které konkurují autobusům na D1, o jeden pár na tři denně. Současně zkrátí jízdní dobu o pět minut na dvě hodiny a 37 minut. Od března přibudou i tři nové spoje Pendolino, které budou jezdit do Plzně.
Dopravce dál plánuje zvýšit počet mezinárodních spojů; ty budou jezdit do Varšavy, Vídně, Bratislavy a Budapešti v pravidelných intervalech. Do Varšavy bude spoj z Prahy o 20 minut rychlejší, do Mnichova pojedou vlaky každé čtyři hodiny. Naopak dopravce omezí spoje na méně vytížených úsecích.
V letošním jízdním řádu, který platí od loňského prosince, dráhy zdražily o pět procent a omezily počet některých dálkových spojů.