Závod by Škoda podle dostupných informací měla miliardovými investicemi rozšířit na dalších až 20 hektarů. Stavět by se měla například nová lakovna.
Problém s parcelami vznikl poté, co pozemky v těsném sousedství areálu Škody Auto získal podnikatel Petr Nehera pro zamýšlenou výstavbu továrny na malé vrtulníky. Obec s ním nyní tyto pozemky u areálu Škody vymění za jiné. Následně Kvasiny pozemky u závodu vymění s automobilkou za jiné pozemky v obci. Ke směně již podle starosty daly souhlas všechny dotčené strany.
Investor továrny na vrtulníky, firma UpSolution, bude po směně parcel moci pokračovat v přípravě projektu na pozemcích u kvasinského travnatého letiště. "Záměr přemístění projektu továrny na vrtulníky od Škody Auto k letišti již obec také schválila," uvedl starosta. Zástupci firmy nedávno uvedli, že lokalitu u letiště považují od počátku za nejlepší. Na pozemky k automobilce se prý přesunuli proto, že obec s jejich záměrem u letiště původně nesouhlasila.
Škoda Auto v Kvasinách vyrábí své největší a nejdražší modely Superb a Yeti. Od ledna se bude v Kvasinách kompletně vyrábět i model Roomster, který se zatím montuje v závodě Vrchlabí. Karoserie na Roomstera se dělají v Kvasinách. V závodě pracuje v třísměnném provozu asi 4200 zaměstnanců. To z něj dělá největšího soukromého zaměstnavatele v regionu. Vloni závod vyrobil 140.000 aut, letos by jich mělo být více.
Zdeněk Rychtera dr