Renault se podobně jako jeho konkurenti snaží kompenzovat slabou poptávku v Evropě expanzí na rozvíjejících se trzích. "Není zapotřebí si ohledně situace na automobilovém trhu zoufat, existuje tu rozsáhlý růstový potenciál. Musíme být ale schopni reagovat na změny, zejména na ty geografické," uvedl Tavares.
Automobilky nyní v Evropě uzavírají továrny a propouštějí tisíce zaměstnanců kvůli poklesu poptávky, který je důsledkem negativních dopadů dluhové krize v eurozóně na ekonomiku. Celkový prodej nových osobních aut v Evropské unii od ledna do října meziročně klesl o sedm procent na 10,3 milionu vozů.
Místopředseda Evropské komise a komisař pro průmysl a podnikání Antonio Tajani tento měsíc slíbil rázné kroky na podporu evropského automobilového sektoru, který je klíčovou součástí ekonomiky. Upozornil však, že jeho možnosti jsou v tomto směru omezené.
Slabá poptávka má negativní dopad také na automobilový sektor v České republice. Sdružení automobilového průmyslu ČR minulý měsíc předpovědělo, že tuzemská výroba automobilů letos klesne o sedm tisíc vozů na 1,187 milionu aut. Produkce českých automobilek rostla zejména v prvním čtvrtletí roku, v posledních měsících začíná stagnovat.