Herní průmysl podle viceprezidenta asociace Martina Bacha zažívá v současnosti obchodně nejsilnější dny. "Vánoce jsou z hlediska herního trhu nejdůležitější částí roku. V předvánočním období se odehrává zhruba padesát procent celoročních obratů a nic nenasvědčuje tomu, že by letošní rok měl být výjimkou," uvedl.
Letošní mírný růst tržeb proti loňsku, kdy trh stagnoval, očekávají zástupci odvětví kvůli uvedení dvou nových herních konzol, kterými jsou Sony PS Vita a Nintendo Wii U. Vedle nových platforem patří mezi letošní herní hity tituly jako Halo 4, Assassin's Creed III, Wonderbook: Book of Spells a samozřejmě i nové díly v tradičních sériích jako FIFA, Need for Speed nebo Call of Duty.
V letech 2009 a 2010 tržby českého a slovenského herního odvětví rostly o 15 respektive 17 procent. Za loňským zpomalením růstu je především rozvoj digitální distribuce, která se do statistiky nezapočítává, a také pokles cen her a herních konzol. Většina lidí v tuzemsku stále hraje hry na PC, i když rozšíření konzol roste. Loni byl jejich podíl mezi Čechy 17 procent, PC umožňující hraní her mělo 80 procent populace.
Hry na PC, konzolách nebo v mobilech hraje 28 procent tuzemské populace. Zhruba 63 procent hráčů tvoří muži. Více než třetina hráčů je ve věku 18 až 29 let.