Evropská komise podle Dobeše požaduje, aby vlaky z mezinárodního letiště jezdily na nádraží s mezinárodní dopravou, což Masarykovo nádraží nesplňuje. Podle ministra by bylo vybudování jakéhosi pojízdného pásu mezi nádražími levnější než přebudování tratě tak, aby končila na Hlavním nádraží. Přestavba trati by podle ministra stála miliardy korun.
"Projekt, který z naší strany vychází, počítá s tím, že z Masarykova nádraží by ten kousek byl řešen pojezdovým pásem," řekl ČTK Dobeš. "Je to poměrně běžné i na řadě mezinárodních letišť, kde se mezi jednotlivými terminály prochází tubusem s pojezdovým pásem."
Podle Dobeše by v první fázi mělo být vybudováno propojení letiště s budoucí stanicí metra Veleslavín. Zároveň by se připravovala oprava Negrelliho viaduktu a modernizace Buštěhradské dráhy, po které by vlaky z letiště měly jezdit. Dobeš ČTK řekl, že nepřipadá v úvahu, že by železnice na území Prahy 6 a 7 vedla v tunelu, jak městské části v minulosti požadovaly. "To je nesmyslná varianta a příliš drahá, navíc je nefinancovatelná ze strany ministerstva dopravy," uvedl ministr.
Radní hlavního města dnes schválili memorandum o železničním propojení centra a letiště. Praha podle radních zvažuje různé varianty, jednou z nich je i vedení vlaků přes pražský semmering, který vede náročným terénem přes Jinonice na Smíchovské nádraží.
O modernizaci železnice na letiště a do Kladna se diskutuje už několik let. Původní plány počítaly se zprovozněním na konci roku 2013. Nyní se hovoří o zahájení prací mezi roky 2014 a 2015. Rychlodráha by se měla doplňovat s nově budovaným prodloužením metra A ve směru do Motola, které by mělo být zprovozněno v roce 2014.
Z dřívějších informací vyplývá, že se při budování rychlodráhy počítá s elektrifikací tratě, modernizací mostů, nádraží, přejezdů nebo výstavbou protihlukových zdí. Opravit by se měl mimo jiné i Negrelliho viadukt přes Vltavu, který je technickou kulturní památkou.