Zaměstnanci chtějí delší přestávky a méně hodin v práci. Únava pilotů je častým důvodem nehod. Ve Spojených státech se tento problém téměř vytratil od zavedení nových podmínek, které prodloužily dobu odpočinku. Podle obou zájmových skupin Evropská agentura pro leteckou bezpečnost EASA neučinila dost pro zlepšení podmínek zaměstnanců, proto jsou nuceni vyhlásit stávku.
Evropská unie podle dnešního prohlášení zaostává za Spojenými státy v zavádění přísnějších standardů. USA po nehodě v roce 2009 znovu přezkoumaly pracovní dobu posádek a loni v reakci na to zavedly nová pracovní pravidla, v rámci kterých nyní piloti létají méně hodin a mají delší přestávky mezi směnami. Evropští piloti požadují od EU stejné změny.
EASA v říjnu navrhla nová pravidla, ty však podle svazů nejsou dostačující. Nově navržená pravidla mají být v EU přijatá v létě 2013, ale musí je ještě přezkoumat Evropské komise, výkonné orgány EU a schválit členské země.
Svazy zastupují více než 38.000 pilotů a 100.000 členů posádek letadel v Evropě, napsala agentura Reuters.