Leo Express má technické problémy, pojede jen polovina spojů

03.12.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 3. prosince (ČTK) - Vlaky železničního dopravce Leo Express mají problémy s vytápěním, zavíráním dveří a s fungováním bezdrátového internetu. Od zahájení ostrého provozu 9. září proto vyjede jen osm spojů, tedy polovina z původně předpokládaného množství. Na dnešním setkání s novináři to řekl majitel společnosti Leoš Novotný. Dopravce zatím bude využívat pouze první dvě soupravy, na zbylých bude vychytávat chyby. Všech šestnáct denních spojů chce firma uvést do provozu ještě do konce letošního roku.

Problémy po zhruba třech týdnech provozu s cestujícími se ukázaly především na elektronických čidlech. "Docházelo k tomu, že se dveře zavřely, ale systém to vyhodnotil, jako že zavřené nejsou," uvedl provozní ředitel Leo Expressu Jan Paroubek. Dveře vlaku se proto opakovaně otevíraly a zavíraly, což způsobovalo zpoždění na zastávkách. I v případě vytápění prý selhalo čidlo, které špatně vyhodnotilo teplotu ve voze. Tepelný komfort pro cestující kvůli tomu nebyl optimální, dodal Paroubek.

Do neděle, kdy začne platit nový jízdní řád, chce mít Leo Express podle Paroubka k dispozici dvě plně funkční soupravy pro provoz a další bezporuchový vlak jako případnou zálohu. Celkem má firma pět souprav. Opravy, které spočívají v úpravách softwaru, budou prý trvat několik dní. Zdali to budou třeba tři dny, nebo to bude deset dní, dopravce zatím neví.

Kromě zmíněných problémů si cestující v diskusních fórech stěžují například i na nedostatek místa pro nohy. Stížnosti na velikost prostoru pro cestující dopravce připustil. Týkají se prý ale jen části sedadel obrácených k sobě. U sedaček, kde lidé sedí za sebou jako v letadle, si prý cestující na nedostatek místa pro nohy nestěžují, dodal Paroubek.

Podle Novotného jsou sedadla obrácená čely k sobě určená především těm zákazníkům, kteří cestují ve větších skupinách a chtějí spolu během jízdy mluvit. Při rozvržení sedadel během vývoje vlaku dopravce u těchto míst očekával zájem především rodin s dětmi, u kterých není jejich větší blízkost na škodu.

Leo Express kromě začal na trati mezi Prahou a Ostravou vozit cestující 13. listopadu zhruba s týdenním zpožděním proti předpokládanému zahájení provozu. Konkuruje si zde s Českými drahami a soukromou společností RegioJet. Do budoucna společnost Leo Express chystá vstup na další dálkové tratě v Česku, zejména z Prahy do Českých Budějovic a na trať mezi Prahou a Chebem. Do nákupu a vybavení vlaků chce v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy korun.

Jízdní řád společnosti Leo Express platný od 9. prosince 2012 Odjezdové časy z pražského hlavního nádraží 6:29 8:29 14:09 18:29 Odjezdové časy z Bohumína 4:22 10:15 14:15 18:15

Zdroj: Leo Express

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK