"Nechceme, aby se připravované změny výrazně dotkly cestujících. Snažíme se, aby redukce zasáhla nevytížené linky a ty, které jsou zdvojené. Na dalších ale ubude spojů," řekl na dotaz ČTK Dvořák. Podrobnosti ale zatím specifikovat nechtěl.
Už nyní je ale jasné, že ostravský dopravní podnik dostane od města dotaci o 21 milionů nižší. Další ztráty mu způsobí inflace a změny DPH. Celkem tak dopravce, který ročně hospodaří s částkou okolo jedné miliardy korun, musí ušetřit 50 milionů korun. To se mu podaří snížením najetých kilometrů o přibližně pět procent. "Ročně najedeme 34 milionů vozových kilometrů. Pětiprocentní pokles znamená snížení o téměř dva miliony," uvedl Jiří Kurtas z Dopravního podniku Ostrava.
Nový systém ostravské MHD bude platit od března příštího roku. Některé dílčí změny ale vstoupí v platnost ještě letos. Ruší se například linka číslo 65, která zajišťovala expresní spojení mezi Ostravou-Porubou a průmyslovým areálu společnosti ArcelorMittal. Některé rychlejší spoje se stanou součástí nynější linky 45.
Nová linky s označení 65 bude zajišťovat spojení mezi Porubou a obchodním areálem Avion Shopping Park. Finanční ztrátu tohoto spoje bude hradit prodejce nábytku Ikea.
dvc dvd