"První nová vozidla pro zlínskou MHD předáme na jaře roku 2013. Další dodávky budou následovat každé čtvrtletí tak, aby zákazník dostal celou flotilu do konce roku 2014," uvedl.
Deset trolejbusů vyrobí podnik s pomocným dieselovým pohonem a karoseriemi Iveco. Dalších 15 vozidel bude plně klimatizovaných a dostane karoserii Solaris. Plně klimatizované trolejbusy dodává Škoda na český trh vůbec poprvé. "Na zahraničních trzích jsou trolejbusy s klimatizací celého interiéru žádané poměrně časté. Bohaté zkušenosti z poslední doby máme například z lotyšské Rigy, bulharské Sofie nebo z rumunského Temešváru," řekl Kapr. Dopravní společnost Zlín - Otrokovice si objednala také kloubové trolejbusy s vyšší kapacitou.
Zakázka navazuje na dodávky trolejbusů Škody Electric do Zlína z let 2004 až 2009. Plzeňská firma tehdy vyrobila 23 vozidel. "S 25 novými trolejbusy z nynějšího kontraktu tak Dopravní společnost Zlín - Otrokovice obnoví velkou většinu svého vozového parku, který čítá dohromady téměř 60 vozidel," vysvětlil Kapr.
Škoda Electric s téměř 750 zaměstnanci, jeden z největších světových výrobců trolejbusů, plánuje letos utržit zhruba čtyři miliardy korun, o čtvrtinu více než loni. Nárůst má zajistit zejména velká poptávka po trakčních motorech a elektrických pohonech vozidel, výroba trolejbusů má stagnovat na loňských zhruba 130 vozech. Export dosáhne téměř dvou třetin produkce. V letech 2013 a 2014 plánuje atakovat pětimiliardové tržby. Firma je trvale zisková v řádu stovek milionů korun ročně.