Billa, Interspar a Albert plánují spuštění e-shopů s potravinami

05.12.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 5. prosince (ČTK) - Billa, Interspar a Albert jsou další obchodní řetězce, které plánují spuštění vlastních internetových obchodů. Jako první spustilo vlastní e-shop, nabízející zboží každodenní spotřeby, na začátku letošního roku Tesco. Řetězec v příštím roce plánuje zvýšit jeho kapacitu a rozšířit službu do dalších regionů. Vyplývá to z ankety ČTK mezi obchodníky.

"Spuštění e-shopu je jednou z hlavních priorit společnosti Spar pro příští rok," řekl ČTK mediální zástupce Intersparu Aleš Langr. Na internetu by měla být zákazníkům k dispozici celá šíře sortimentu, tedy přes 40 tisíc produktů. Ceny mají být stejné jako v prodejnách.

Plány na zřízení vlastního e-shopu s potravinami má také Billa. "Naše mateřská společnost Rewe v Německu celý koncept prodeje přes internet rozvinula a odzkoušela. Jeho zavedení u nás je tedy jen otázkou času. Přesnější časový horizont ale nechceme v tuto chvíli uvádět," řekla mluvčí supermarketů Gabriela Bechynská. V nabídce by měl být kompletní potravinový i nepotravinový sortiment.

Přes internet chce prodávat zboží i Albert. Podle vyjádření firmy zřízení e-shopu ale není otázka příštího roku. Řetězec Kaufland konkrétní plány nepotvrdil. "Zajímáme se o celou řadu inovací, které vedou ke zpříjemnění nákupu zákazníků. Nebráníme se žádné z nich, nicméně v současné době nelze říci, kterou a kdy uvedeme do provozu. Týká se to i prodeje potravin přes e-shop," uvedl mluvčí Michael Šperl.

Naopak Globus nemá v současné době v plánu spustit prodej přes internet. "Naši zákazníci si ale mohou objednat prostřednictvím webových stránek veškerý sortiment našeho řeznictví. Objednané zboží si zákazník vyzvedne a zaplatí přímo na hypermarketu, který si zvolil," řekl marketingový ředitel firmy Libor Tomáš.

Řetězec Tesco, který jako první spustil online obchod s potravinami, plánuje zvýšit jeho kapacitu a rozšířit službu do dalších regionů. Služba je nyní přístupná obyvatelům Prahy a okolí, Mladoboleslavska a Kladenska. Zákazníci si přes e-shop Tesca dosud koupili přes 5,5 milionu výrobků.

"Co se týče plánované expanze služby v roce 2013 jako celku, chceme růst nejen v rámci středních Čech, ale máme vytipované další aglomerace, jako například Brno. Rádi bychom tak prakticky zdvojnásobili pokrytí populace ČR," uvedl mluvčí řetězce Jan Dvořák.

Hodnota nákupního košíku u online nákupu v Tescu je zhruba pětinásobně vyšší než u nákupu v kamenném obchodě. Zákazníci nejvíce nakupují mléčné výrobky, nealkoholické nápoje, čisticí a prací prostředky, ovoce, zeleninu, prostředky pro péči o děti, kosmetiku, alkohol a mražené výrobky. Průměrný počet položek nákupu se pohybuje okolo 75. Na 77 procent z celkového počtu objednávek je od stálých zákazníků.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK