Podnik chce letos prodat 11,5 milionu lahví sektů a šumivých nápojů, rozhodne ale tradičně prosinec, kdy jich lidé nakupují nejvíce. U tichých vín chce překročit hranici devíti milionu lahví.
"Propad zaznamenáváme pouze u lihovin, což je zaviněno prohibicí a následným propadem trhu plynoucího z velké nedůvěry spotřebitelů," uvedl Beránek. Prodej bude kopírovat propad celého trhu ve druhém pololetí, který se má podle Unie výrobců a dovozců lihovin pohybovat mezi deseti až 30 procenty. Metanolová kauza znamenala pro firmu nižší tržby i zisk a velké náklady na nové kolky, překolkování lihovin ve skladech, rodné listy i na vyšší propagaci. "Ale jsme silná firma, vyrovnáváme se s tím a udržíme tak loňský zisk," dodal šéf firmy. Výši zisku neuvedl, ale dlouhodobě se pohybuje v desítkách milionů korun.
Tržby budou také zhruba srovnatelné s loňskem, tedy kolem 1,4 miliardy korun. Pokles o jednotky procent zaviní zřejmě nižší prodej lihovin, které mají vyšší tržbu na láhev, ale nikoliv zisk.
Firma si nadále profiluje v produktech středního a vyššího cenového segmentu. "V tichých vínech se zaměřujeme téměř výhradně na moravská odrůdová vína," uvedl Beránek.
Export bude také na loňské úrovni, mezi sedmi až osmi procenty produkce. Skupina posiluje na tradičních trzích, jako je Slovensko a Belgie, v posledních letech vyváží do 20 zemí. Podle Beránka je největší brzdou vývozu nedostatek moravského vína i pro tuzemský trh, a podnik tak musel v posledních dvou letech odmítat atraktivní příležitosti na export.
Téměř polovina investic Bohemia Sektu směřuje v posledních letech do restrukturalizace a nové výsadby vinic, což bude letos i příští rok. Zbytek jde do technologií, letos například do obnovy systému vytápění ve Víně Mikulov za šest milionů korun. Po masivních investicích z počátku tisíciletí, kdy se firma připravovala na vstup do EU, se od roku 2005 vynakládané peníze přesunuly z technických investic do marketingu.