I pro vedení společnosti je rozhodnutí o odchodu Holidays Czech Airlines z charterové dopravy novou skutečností, uvedla Lagronová. Aeroholding se nyní bude situací zabývat. Především by měl vyřešit otázku, jak velká by společnost měla být a kolik bude v novém podnikatelském modelu potřebovat zaměstnanců. Těch má nyní zhruba 150 a provozuje šest letadel.
Mluvčí Travel Servisu Vlaďka Dufková dohodu potvrdila a uvedla, že firma je ochotna žaloby stáhnout. Zároveň je prý Travel Service připraven usilovat o původní zákazníky HCA a do budoucna by chtěl jednat o případné spolupráci s jednotlivými dceřinými společnostmi Českého Aeroholdingu v oblasti údržby letadel a takzvané codesharové spolupráce, kdy si jednotliví dopravci vzájemně prodávají kapacitu letadel.
Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) se odchodem HCA ještě více posílí dominantní postavení Travel Servisu. Zároveň se tím ale otevře prostor pro zahraničního charterového dopravce, protože český trh je pro uplatnění minimálně dvou společností dostatečně velký.
Podle výkonného ředitele Patria Finance Petra Kováče je současná dohoda pro stát výhodná. HCA prý pro hospodaření národního dopravce měla význam v období restrukturalizace, po privatizaci ČSA by prý ale pro aeroholding byla relativně málo důležitá.
Pronájem volné kapacity není pro Holidays Czech Airlines žádnou novinkou. Od března do října pronajímala nevyužitá letadla islandskému dopravci Iceland Express. Spolupráci ale ukončilo převzetí Island Expressu společností Wow air.