Eurovia v návrhu podaném k antimonopolnímu úřadu napadá hodnocení nabídek, uvedl Švanda s tím, že podle stavební společnosti hodnotící komise nesprávně posoudila nabídkovou cenu vítězné společnosti OHL ŽS. Ta je podle Eurovie údajně příliš nízká. OHL ŽS požadovala za opravu zhruba dvanáctikilometrového úseku trati 1,4 miliardy korun, téměř o miliardu korun méně, než na kolik zakázku odhadla SŽDC.
Z pětice velkých nadlimitních zakázek, které v dubnu schválila vláda a mezi které rekonstrukce trati u Tábora a oprava nádraží v Olomouci patří, tak bez problémů pokračuje pouze zakázka na opravy železničního tahu mezi pražskými Holešovicemi a Bubenčí, rekonstrukci nádraží v Ústí nad Orlicí a rekonstrukci železničního uzlu v Břeclavi. "U těchto staveb nic nebrání tomu, abychom s vítězi tendrů podepsali smlouvy o dílo," uvedl mluvčí SŽDC Pavel Tesař. Pokud to dovolí klimatické podmínky, mohlo by se prý s některými pracemi na těchto zakázkách začít ještě v letošním roce.
Proti průběhu 2,5miliardového tendru na opravu nádraží v Olomouci se podle antimonopolního úřadu odvolaly společnosti OHL ŽS a Alpine Bau, které si stěžovaly na údajně netransparentní průběh otevírání obálek s nabídkami uchazečů. Proti vítězství Metrostavu v zakázce na stavbu trati mezi Plzní a Rokycany si stěžovala Skanska, podle které vítězná stavební společnost nedodržela podmínky zadání zakázky, když pro hloubení tunelu navrhla metodu, která údajně neodpovídala zadávací dokumentaci.