Eurovia podala námitku proti tendru na trať Tábor - Sudoměřice

06.12.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 6. prosince (ČTK) - Příprava velkých železničních projektů se komplikuje. K Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) se odvolala společnost Eurovia CS, která neuspěla ve výběrovém řízení na rekonstrukci železničního spojení mezi Táborem a Sudoměřicemi u Tábora. ČTK to řekl mluvčí antimonopolního úřadu Martin Švanda. Úřad celkem řeší tři velké železniční projekty, které Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v poslední době soutěžila. Neúspěšní uchazeči v posledních dvou měsících napadli výběrová řízení u zakázek na rekonstrukci trati mezi Plzní a Rokycany a opravu olomouckého nádraží.

Eurovia v návrhu podaném k antimonopolnímu úřadu napadá hodnocení nabídek, uvedl Švanda s tím, že podle stavební společnosti hodnotící komise nesprávně posoudila nabídkovou cenu vítězné společnosti OHL ŽS. Ta je podle Eurovie údajně příliš nízká. OHL ŽS požadovala za opravu zhruba dvanáctikilometrového úseku trati 1,4 miliardy korun, téměř o miliardu korun méně, než na kolik zakázku odhadla SŽDC.

Z pětice velkých nadlimitních zakázek, které v dubnu schválila vláda a mezi které rekonstrukce trati u Tábora a oprava nádraží v Olomouci patří, tak bez problémů pokračuje pouze zakázka na opravy železničního tahu mezi pražskými Holešovicemi a Bubenčí, rekonstrukci nádraží v Ústí nad Orlicí a rekonstrukci železničního uzlu v Břeclavi. "U těchto staveb nic nebrání tomu, abychom s vítězi tendrů podepsali smlouvy o dílo," uvedl mluvčí SŽDC Pavel Tesař. Pokud to dovolí klimatické podmínky, mohlo by se prý s některými pracemi na těchto zakázkách začít ještě v letošním roce.

Proti průběhu 2,5miliardového tendru na opravu nádraží v Olomouci se podle antimonopolního úřadu odvolaly společnosti OHL ŽS a Alpine Bau, které si stěžovaly na údajně netransparentní průběh otevírání obálek s nabídkami uchazečů. Proti vítězství Metrostavu v zakázce na stavbu trati mezi Plzní a Rokycany si stěžovala Skanska, podle které vítězná stavební společnost nedodržela podmínky zadání zakázky, když pro hloubení tunelu navrhla metodu, která údajně neodpovídala zadávací dokumentaci.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK