Obecní policie by měla mít do konce roku přístup k CRV

07.12.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 7. prosince (ČTK) - Obecní policie by měla mít do konce roku přístup k centrálnímu registru vozidel (CRV). Na dnešním setkání s novináři to řekl náměstek ministra dopravy a státní tajemník Miroslav Drobný. V příštím týdnu se zároveň CRV napojí na základní registry, od čehož si ministerstvo dopravy slibuje zrychlení práce pro úředníky na registračních pracovištích. Propojení má nastat od 12. prosince večer a úřady by se spojenými databázemi měly pracovat od 13. prosince.

"V listopadu letošního roku jsme oslovili policejní sbory s žádostí o zaslání údajů kontaktních osob, aby jim mohl být přidělen přístup," uvedl Drobný. Toto údaje ministerstvo předalo dodavatelské firmě ATS -Telcom, která je dodavatelem systému registru vozidel a která na jejich základě vytvoří potřebné uživatelské přístupy, aby mohli obecní policisté s registrem standardním způsobem pracovat.

V současnosti má totiž obecní policie pouze omezený přístup k informacím z registru. K údajům se může podle ministerstva dostat pouze prostřednictvím napojení magistrátu.

Důležitou změnou v oblasti fungování dosud ne příliš úspěšného registru vozidel je jeho propojení s databází obyvatel a adres nemovitostí. To občanům přináší povinnost mít v souladu údaje uvedené v dokladech a v takzvaných základních registrech. Po propojení evidencí vozidel totiž přestane platit, že úředník na registru vozidel jako pravdivý údaj považoval to, co je napsáno v občanském průkazu. Od čtvrtka to bude obráceně. Přednost bude mít informace uvedená v databázi základních registrů a úředník si jí pouze ověří, uvedl šéf IT oddělení ministerstva dopravy Jakub Ferus.

Komplikace toto propojení podle Drobného může způsobit ve čtyřech případech. Protože mají údaje ze základních registrů přednost, nebude možné s registrem vozidel pracovat tehdy, pokud nebude fungovat spojení s těmito registry. S nepořízenou z registračního pracoviště odejde žadatel i tehdy, pokud úředník zjistí jinak uvedené informace v dokladech a v registru, anebo v případě, že některé údaje budou označeny některým z ostatních úřadů napojených do základních registrů jako zpochybněné. V takovém případě si bude muset žadatel nejprve uvést údaje na pravou míru a teprve pak bude v centrálním registru obsloužen. Stejná situace nastane i tehdy, když osoba žadatele nebude v registru uvedena vůbec, dodal Drobný.

Nový registr ministerstvo dopravy spustilo 9. července. Po zhruba hodině provozu systém selhal a od té doby se potýká s problémy. Stále je v něm například velké množství chybně uvedených údajů. Software pro nový registr stál 37 milionů korun, dalších 32,4 milionu korun má ministerstvo zaplatit za provoz registru. Kvůli přetrvávajícím potížím s registrem na výzvu vlastní strany LIDEM rezignoval ministr dopravy Pavel Dobeš.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK