Italský Facebook vydal prohlášení, v němž mimo jiné uvádí, že v Itálii daně platí a své daňové povinnosti tam bere velmi vážně. Firma prý úzce spolupracuje s daňovými úřady v každé zemi, kde působí, aby měla jistotu, že neporušuje místní daňové zákony. Stejný přístup hodlá Facebook uplatnit i v Itálii.
Italské ministerstvo financí minulý týden oznámilo, že Google nepřiznal zisk asi 240 milionů eur (zhruba 6,1 miliardy Kč), jehož v Itálii dosáhl v letech 2002 až 2006. Navíc prý asi 96 milionů eur (zhruba 2,4 miliardy Kč) dluží na neodvedené dani z přidané hodnoty. Google sdělil, že spolupracuje s úřady na auditu.
Tažení evropských vlád proti krácení daní je v poslední době čím dál silnější. Ve Velké Británii se s podobným problémem potýká rovněž americký kavárenský řetězec Starbucks, jehož úřady obvinily, že za posledních 14 let na daních odvedl minimum. Firma tento týden podlehla tlaku a slíbila, že bude platit víc. Odmítla však, že by porušovala daňové zákony.