Růst prodeje se tak zastavil poprvé po více než dvou letech vytrvalého růstu. V říjnu meziroční nárůst činil asi pět procent.
"Poprvé po více než dvou letech ruský trh automobilů neroste, ale drží si objem prodeje dosažený o rok dříve," poznamenal předseda výboru AEB pro výrobu automobilů Jörg Schreiber. AEB je zájmovým sdružením firem, které působí na ruském trhu. Převážně jsou to firmy z Evropské unie.
Nejvíce se prodalo vozů ruské značky Lada, a to 45.107. Na celkovém počtu prodaných aut je to podíl 18,8 procenta. Proti loňskému listopadu je to nárůst o sedm procent. Za prvních 11 měsíců letošního roku ale prodej o osm procent klesl a činil 494.271 vozů.
Lépe si stojí automobilky Chevrolet, Renault či Škoda Auto, které prodej meziročně zvýšily nejen za listopad, ale i za prvních 11 měsíců letošního roku. Škoda v listopadu prodala 9012 vozů, což jí dávalo podíl 3,7 procenta. Od ledna do listopadu prodej vozů Škoda činil 89.072 kusů, a meziročně se tak zvýšil o 37 procent.