Továrna v Bochumi patří do skupiny Adam Opel GmbH, která je součástí amerického koncernu General Motors. O ukončení výroby v bochumském závodě se začalo hovořit už v létě, spekulovalo se však, že management by se mohl pokusit továrnu zachránit.
"Navzdory značnému úsilí jsme situaci změnit nedokázali. Hlavními důvody je dramatický propad evropského automobilového trhu a enormní nadvýroba v automobilovém sektoru v celé Evropě," sdělil podnik.
Opel má v Německu čtyři výrobní závody, ten bochumský je na severozápadě země. Vedení podniku už podle agentury AP zaměstnancům oznámilo, že výroba skončí, až firma přestane vyrábět model Zafira.
Opel, stejně jako řada dalších výrobců aut pro masový trh v Evropě, se potýká s dopady evropské hospodářské krize a nadvýrobou. Plán reorganizace předpokládá snížení nákladů a výrobu nových modelů, management se ale také snaží získat nové exportní trhy.
Opel má v Německu více než 20.000 zaměstnanců, což je víc než polovina lidí, které General Motors v Evropě zaměstnává. V Bochumi by měl po roce 2016 zůstat v provozu sklad automobilky General Motors a je možné, že se ještě rozšíří. Firma se zástupci zaměstnanců jedná také o možnosti, že by tam přesunula výrobu náhradních dílů.
Předseda správní rady Opelu a místopředseda General Motors Steve Girsky sdělil, že firma nezbytné snížení počtu pracovníků provede způsobem, který bude sociálně co nejzodpovědnější. Firma doufá, že bude schopna se vyhnout nucenému propouštění.