"Očekáváme, že spojení proběhne bez problémů. Je to ale technika a bude záviset na tom, jestli si tyto dva systémy sednou," řekl dnes ČTK mluvčí dopravního resortu Martin Novák. Nanečisto podle něho už propojení CRV a základních registrů fungovalo, v ostrém režimu, kdy se připojí všechna registrační pracoviště a úřady, bude ale vystaveno daleko většímu tlaku.
"Pokud se nějaké komplikace objeví, nebude to důsledek špatné práce registračních úředníků," předpokládá vedoucí úseku vozidel na jihlavském magistrátu a zároveň jeden ze školitelů Petr Jelínek. Podle něj byla školení úředníků velice intenzivní. Všechny obce s rozšířenou působností, kterým agenda registrací vozidel náleží, na nich měly své zástupce, kteří se na připojení CRV k základním registrům mohli připravit.
Podobný systém školení ministerstvo dopravy použilo i při přechodu ze starého registru vozidel, který spravovalo ministerstvo vnitra, na systém nový. I tehdy se školení účastnil jeden zástupce za každé registrační pracoviště, který měl zkušenosti poté předat kolegům.
Výhody propojení spočívají podle ministerstva dopravy především v tom, že úředníci nebudou muset pracně vyplňovat údaje o žadatelích o změny v registru vozidel. Všechny potřebné informace jako jméno, datum narození nebo v případě firmy IČO se totiž do registračního formuláře samy stáhnou z evidence základních registrů. Úředník pak bude muset pouze ověřit, zda data souhlasí s údaji žadatele. Pro občany to ale přináší povinnost mít v souladu všechny údaje jak v dokladech tak v elektronických databázích.
Nový registr ministerstvo dopravy spustilo letos 9. července. Po zhruba hodině provozu systém selhal a od té doby se potýká s problémy. Software pro nový registr stál 37 milionů korun, dalších 32,4 milionu korun má ministerstvo dopravy zaplatit za provoz registru. Strana LIDEM oficiálně kvůli přetrvávajícím potížím s registrem vyzvala k odchodu svého ministra Pavla Dobeše, který také minulý týden ze své funkce odstoupil.