Francouzsko-japonská aliance podle agentury Reuters investuje zhruba 23 miliard rublů (asi 14,6 miliardy Kč) a postupně získá ve společném podniku 67,13 procenta. Společný podnik bude mít v automobilce AvtoVAZ podíl 74,5 procenta.
Russian Technologie je anglická podoba názvu, který firma sama používá. Ruský název zní Rostechnologii. Společný podnik, který Renault-Nissan a Russian Technologies založí, má urychlit vývoj nových automobilů a zároveň ruskému partnerovi zpřístupnit nové výrobní technologie.
Součástí smlouvy je také ujednání, že Renault-Nissan bude mít v rozšířené 15členné správní radě AvtoVAZu osm míst. Dosud měla správní rada 12 členů.
Renault už v AvtoVAZu drží asi čtvrtinový podíl. Ruská automobilka se v prvním pololetí navzdory poklesu prodeje vrátila k zisku. Firma, která vyrábí automobily značky Lada, vydělala 700 milionů rublů (asi 444 milionů Kč) po ztrátě 500 milionů rublů před rokem.
V Rusku teď výrazně investují i další západní automobilky, například General Motors a Ford z USA, německý Volkswagen či italský Fiat. Do Ruska je láká především silný růstový potenciál tamního trhu. Analytici tvrdí, že Rusko se ještě do konce tohoto desetiletí stane největším automobilovým trhem v Evropě, a na druhé místo tak odsune Německo.