Nárůst hospodářských výsledků je podle generálního ředitele Josefa Bernarda dán razantním rozšířením vývozu, vyšším prodejem nových produktů i servisem skupiny dopravního strojírenství. Do ní patří hlavně plzeňské firmy Škoda Transportation a Škoda Electric, ostravská Škoda Vagonka, Pars nova Šumperk, MOVO Plzeň, ale také maďarský GANZ-ŠKODA a ruský Sibelektroprivod. Letos skupina očekává tržby přes 16 miliard Kč.
Export strojírenského seskupení vzrostl z předloňského podílu 22 procent na loňských 45 procent, což má být stejné také letos. Podnik vyváží hlavně tramvaje do Polska, Lotyšska nebo Maďarska, elektrické vlaky "double-decker" na Slovensko, do Litvy a na Ukrajinu, trolejbusy například do Itálie a Maďarska a lokomotivy na Slovensko.
Skupina investovala loni do výzkumu a vývoje 1,37 miliardy korun, meziročně o 30 procent více. "Za poslední tři roky to bylo celkem 3,12 miliardy korun," uvedl Bernard.
Koncem loňského roku mělo seskupení s 3610 zaměstnanci, meziročně o 3,4 procenta více. Průměrná mzda činila činila 26.810 korun, což bylo o deset procent více než celostátní průměr; na daních zaplatila 1,5 miliardy korun, meziročně o zhruba třetinu více.
Mezi významné kontrakty, které skupina uzavřela v poslední době, je dodávka devíti šestivozových souprav metra do ruského Petrohradu za dvě miliardy korun, stejnou hodnotu má zakázka na 31 tramvají do maďarského Miškolce, dále je to například trakční výzbroj pro 23 jednotek metra v čínském městě Su-čou za půl miliardy korun.
Majiteli Škody Transportation a.s., největšího strojírenského podniku v Česku, je osm fyzických osob, převážně manažerů skupiny.