Mluvčí uvedla, že rozhodnutí CET 21 je vyústěním dlouhotrvajícího rozkolu v ATO. Ten nastal v reakci na průběh a výsledky výběru nového realizátora peoplemetrového měření v ČR pro léta 2013 až 2017.
"Jako největší subjekt na poli prodeje televizní reklamy však máme zájem nenarušit stabilitu trhu a svým zákazníkům komunikujeme, že v průběhu roku 2013 budeme i nadále obchodovat podle dat ATO, které jsme si dnes zajistili na celý příští rok," uvedl generální ředitel skupiny Nova Jan Andruško.
CET 21 je zakládajícím členem Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS). Měření sledovanosti televizí prostřednictvím takzvaných peoplemetrů bude pro SPMS zajišťovat firma ACNielsen Czech Republic. První zkušební data z tohoto projektu budou dostupná v listopadu 2013.
SPMS vzniklo v reakci na nesouhlas Novy s podmínkami tendru na elektronické měření sledovanosti, který vyhlásila ATO. Tendr na roky 2013 až 2017 loni na podzim vyhrála společnost Mediaresearch, která televizní sledovanost měří v Česku od roku 2002.
Elektronické měření sledovanosti je klíčové pro jakoukoli televizi. Na základě dat získaných z peoplemetrů jde přesně zjistit, kolik lidí se kdy dívá na televizi, což jsou údaje nezbytné pro určování ceny reklamního času. Sledovanost televizí se pomocí peoplemetrů měří od června 1997.