Loni se prodej Hyundai a Kia zvýšil o osm procent na 7,12 milionu vozů. Původním cílem firem bylo zvýšit prodej o sedm procent. K růstu přispěla hlavně Čína, kde automobilky těžily ze sporu Číny s Japonskem, který vyústil v bojkot japonského zboží.
Automobilky v uplynulých letech prudce zvyšovaly produkci, nyní se však zaměřily spíše než na zvýšení kapacity výroby na zlepšení ziskovosti a posílení pozice značek v silné konkurenci. Samotná společnost Hyundai chce letos prodat 4,66 milionu vozů. Kia má v plánu prodat 2,75 milionu aut.
Analytici však varují před silným domácím wonem, který ohrožuje pozici firem v zahraničí. Won loni zpevnil vůči dolaru o 7,6 procenta, což byl nejvyšší růst od roku 2009. Silnější won snižuje zisky firem ze zahraničí při přepočtu na domácí měnu a zdražuje jihokorejské výroby v zahraničí. Naopak japonský jen oslabil, což zlepšuje pozici japonských konkurentů.
Akcie Hyundai loni stouply o 2,6 procenta a akcie Kia naopak oslabily o 15,3 procenta. Obě automobilky zaostaly za výkonem celého trhu, který zpevnil o 9,4 procenta, mimo jiné i kvůli obavám z dopadu silného wonu na jejich hospodaření. Akcie Hyundai a Kia rovněž loni vykázaly nejhorší výkon z akcií pěti největších světových automobilek, napsala agentura Reuters.
Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.