Odbyt vozů největší americké automobilky General Motors se v posledním měsíci roku zvýšil meziročně o pět procent. Prodej Fordu vzrostl o dvě procenta a Chrysler, který patří italskému Fiatu, zvýšil odbyt a zhruba deset procent. Za celý rok prodej vozů GM stoupl o čtyři procenta a odbyt Fordu o pět procent. Chrysler prodal o 21 procent aut více, což bylo jeho maximum za pět let.
Nárůst prodeje amerických automobilek však zřejmě nebyl tak vysoký, aby si "velká trojka" ubránila svůj tržní podíl proti japonským konkurentům Toyota a Honda. Toyota oznámila, že její prodej za prosinec vzrostl o devět procent a za celý rok o 27 procent.
Německá automobilka Volkswagen posílila minulý měsíc prodej svých vozů o 30 procent. Za celý rok se jí odbyt zvýšil o 31 procent. V příštím roce se čeká další vzestup amerického trhu. Výzkumná firma Polk odhaduje nárůst o téměř sedm procent na 15,3 milionu vozů. To ale bude stále pod předkrizovou úrovní roku 2002, kdy se prodalo 16,1 milionu vozů.
V době nejhlubší recese v roce 2009 prodej klesl na 10,4 milionu vozů. Naopak v době vrcholu konjunktury v roce 2005 se prodalo kolem 17 milionů vozů.