Peníze na dostavbu jsou podle Nováka připravené a úřad má k dispozici všechna potřebná stavební povolení. Předpokládá proto, že termín zahájení prací stihne i přesto, že jednání se Štrosovými v poslední době váznou. To potvrzuje i syn a zároveň advokát majitelky David Štros. Údajně s ním nikdo z ministerstva nebo jemu podřízených organizací nemluvil od října loňského roku.
Spory o pozemky pod D11 trvají déle než 17 let. V roce 2011 se ministerstvo dohodlo s farmářkou Ludmilou Havránkovou, sestrou Štrosové, na prodeji jejích pozemků za 90 milionů korun a výměně za náhradní pozemky. Po několika měsících ale připustilo, že stále všechny nezbytné pozemky nemá a že o získání poslední nemovitosti jedná se Štrosovou. Ta vloni pozemek darovala státu, ministerstvo financí ale darovací smlouvu zpochybnilo s odůvodněním, že právní zástupce majitelky neměl pro uzavření darovací smlouvy platnou plnou moc.
Ministerstvo dopravy doufá, že je stále možné navázat na původní dohodu a upravit darovací smlouvu. O tom ale Štros nechce ani slyšet a nebrání se případnému vyvlastnění. To ale ministerstvo dopravy označilo za nejhorší možnou variantu. Pokud se totiž spor nepodaří v nejbližší době ukončit dohodou, může se stát, že proces vyvlastňování zdrží plánovaný termín stavby.
Dálnice D11 se staví od roku 1978. Původně měla vést z Prahy přes Poděbrady do Hradce Králové a poté k polským hranicím. V současnosti je z toho v provozu zhruba 85 kilometrů k Hradci, 70kilometrový úsek do Polska stále čeká na dostavbu. Podle odhadů by měl stát zhruba 34 miliard korun. Samotný úsek před Hradcem Králové by měl vyjít na 1,5 miliardy.